A propos du Pop-up

UN PREMIER TOUR DE JEU

Het waarom van het hoe is belangrijk

Heeft de Citadel gekozen voor Le Pavillon of heeft Le Pavillon zijn oog laten vallen op de Citadel?

Voordat Le Pavillon neerstreek op Naamse bodem, gold het als het symbool voor België op de Wereldtentoonstelling van Milaan. De creatie van Patrick Genard, beroemd om zijn ecologisch design, is een gedurfde en opvallende aanvulling voor de omgeving van de Citadel.

Vandaag wil Le Pavillon, vanop zijn eiland, de bakermat zijn voor een digitale transformatie. Le Pavillon verzamelt de inzichten van diegenen die het heden via het digitale in vraag stellen. Zijn doel? Iedereen de mogelijkheid geven om de uitdagingen van onze tijd het hoofd te bieden via initiatie, ontdekking en experimenten.

Le Pavillon heeft pit. Het is een verhaal met (verrassende) wendingen, een verhaal dat u iets wilt vertellen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwsgierigheid is een mooie onvolmaaktheid.

Nieuwsgierigheid en durf, dat is waar Le Pavillon rond gebouwd is. Aan de buitenkant gemaakt met hout, nagels en metaal en aan de binnenkant als een organische parel die voortdurend in verandering is. Een ontwikkeling als weerspiegeling van de evolutie van de wereld, gemaakt met vallen en opstaan.

 

In de buik van Le Pavillon zijn er …


Eerst en vooral vragen. Wat wil het woord ‘technologie’ eigenlijk zeggen? Kan een robot een gesprek aangaan met een otter? In Le Pavillon vindt u geen antwoorden die in steen gegrift staan, of zelfs niet op een geheugenkaart. Neen. Le Pavillon maakt het beter …

 

Het bevat hypotheses die als van een robot lijken te komen, ervaringen geleid door kunstmatige intelligentie en kunstwerken gemaakt van licht.

 

De wereld wordt er getoond vanuit aparte, soms zelfs verstorende invalshoeken, zonder – hopelijk - ooit vervelend te zijn.
Om de technologische honger van zijn bezoekers te stillen, biedt
Le Pavillon een gevarieerd menu, dat vakkundig is afgekruid met een snuifje durf.

 

Op het menu voor 2020: een vooropening als ‘pop-up’.

logo.png